Maila oss: [email protected]

Vi svarar på dina frågor inom två arbetsdagar. Vid frågor, ange gärna artikelnummer och ev ordernummer så att vi lättare kan hjälpa dig. Ibland kan det även vara bra att bifoga ett foto för att förklara något – en bild säger mer än tusen ord 🙂

Du kan även chatta med oss under arbetstid (08.00-12.00 och 12.30-16.30), se ”Chatta”-symbolen längst ner i högra hörnet.

 

Så här returnerar du en produkt:

Om din produkt ankmommit med Posten så medföljer en returetikett som du kan använda om du ångrar ditt köp.

 

Har produkten ankommit med UPS så gäller nedan information:

1. Kontakta su[email protected] och meddela att du vill returnera varan. Ange ditt ordernummer och artikelnumret på varan du vill returnera i mailet.

2. Ange adressen där du vill få paketet upphämtat. Tips! Jobbar du under dagen ange din arbetsplats adress med Co Företagsnamnet.

3. Vi skickar dig en returföljesedel och en etikett. Fyll i följesedeln och bifoga paketet samt skriv ut etiketten och tejpa på paketet.

4. UPS kommer till den angivna adressen och hämtar paketet på returdagen mellan 08.00 och 17.00.

5. Vi återbetalar ditt köpbelopp inklusive eventuell fraktkostnad och drar automatiskt av returfraktkostnaden.

 

Mer information och köpvillkor hittar du under Villkor

 

10 tankar om “Kundservice

  1. Shorok says:

    Hej!
    Har en äldre rullgardin från er sortiment ,har tappat den kopplingen som man har på sidorna av rullgardinen för att sen kunna dra upp och ner.
    Undrar om jag kan köpa den.
    Har bilder men vet inte hur jag kan skicka de till er.
    Med vänliga hälsningar

  2. Jeanette Hademalm says:

    Hej jag har skickat efter 6 st omtag men nu när jag ska sätta upp dem så är en helt fel. Stjärnan sitter på änden o den sidan är 5 cm kortare också. Hur ska jag göra då jag vill ha en ny ( jag har slängt förpackningen)
    Hälsn
    Jeanette Hademalm 670611
    Ostra Vindåsen
    63508. Eskilstuna
    070-5881722

    • Therese says:

      Hej Jeanette!
      Vad tråkigt att det är något som blivit fel!
      Skicka en bild på den felaktiga varan till [email protected] så att vi kan se vad som är fel och så ersätter vi dig för den genom att skicka en ny.
      /Hasta

  3. Ingela Brandel says:

    Hej

    Hur menar ni att man ska skriva om man vill beställa era måttbeställda rullgardiner Day and Night , som kan fästas i fönsternisch?
    Förstår inte hur ni menar med: ange bredd ink fästen. Bygger fästena ut åt sidan? Finns ingen bild, som visar hur det ser ut och inga mått angivna för eventuella fästen. Jag önskar förstås att rullgardinens tygmaterial ska täcka hela nischens bredd.

    Av fyra fönster är det ett som har nischmått 109,7 cm . Det fönstret kan väl ha rullgardinen med standardbredd 110 cm?

    Två fönster har nischmått 112,0 cm . Där behöver jag väl beställa rullgardinen 120 cm med kapning till …….. ? cm . Vad rekommenderar ni?
    Ett fönster har nischmått 112,7 cm . Till det behöver jag väl beställa samma 120 cm med kapning till ……? cmVad rekommenderar ni?
    Med vänlig hälsning Ingela

    • Therese says:

      Hej!

      Fästena bygger ca 1,5 – 2 cm på varje sida om rullgardinsväven, så därför går det inte att få en rullgardin som ska sitta i fönsternisch och som täcker med väv i hela nischen. Vi har ett avsnitt på hemsidan med ritningar och filmer som visar hur det går till, kolla gärna in det här https://www.hastahome.se/satta-upp-rullgardin/

      Är nischen 109,7 cm och du beställer en rullgardin som är 110 cm så kommer den inte gå in i nischen. Är nischen 109,7 cm så rekommenderar vi att du drar av 0,5 cm och beställer en rullgardin som är 109,2 cm. Då kommer väven vara ca 109,2-4 = 105,2 cm

      Hoppas att detta hjälper dig, det är lite klurigt att veta hur man ska mäta första gången. Men kolla gärna på våra filmer och annars är du välkommen att höra av dig igen om du behöver mer hjälp!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *