VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

Finns det någon rabattkod?

För att vara säker på att inte missa våra erbjudandet och rabattkoder kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut ungefär 1 gång i månaden med inspiration och erbjudanden!

Kan ni komma hem och mäta hos mig?

Genom vår tjänst servicepartner kan vi erbjuda konsultation och montering, se mer här. Just nu har vi dock valt att pausa detta på obestämd tid på grund av Covid-19. 

Hur levereras min order?

Vi levererar med DHL/posten alternativt UPS för långa paket (över 120 cm).

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är 2-4 dagar, för måttillverkat gäller ca 3 veckor.

Jag behöver min måttillverkade order snabbare än 3 veckor, kan ni ordna det?

Tyvärr kan vi inte påverka leveranstiden på måttillverkade order. De tillverkas alltid i kronologisk ordning efter orderdatum. Leveranstiden är cirka 3 veckor då det ibland går snabbare än 3 veckor, och ibland tar någon dag extra – det beror lite på hur många inkomna order vi har fått. 

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden är 49 kr respektive 149 kr för längre gods (över 110cm). För order över 600 kr är det fri frakt!

För extra långa produkter, varor över 260 cm, tillkommer en långgodsfrakt. Vid order med långgodsfrakt tillämpas inte fri frakt över 600 kr.

Har min order gått igenom?

Har ditt köp gått igenom får du en orderbekräftelse direkt när köpet har gjorts. Glöm inte att kolla skräpkorgen ifall den ligger där!

Är min order skickad?

När din order har blivit packad och skickad från oss får du ett mail. Efter det tar det 1-2 dagar innan ditt paket kommer fram.

Kan jag ändra i min order?

Nej, efter att köpet är genomfört kan du inte ändra i din beställning. Glömde du något kan du göra en ny beställning och är det något du ångrar kan du skicka varan i retur till oss sedan.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Vi debiterar en avgift på 350 kr för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

Vilka betalsätt finns?

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. I samband med din registrering använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Finns det någon rabattkod?

För att vara säker på att inte missa våra erbjudandet och rabattkoder kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut ungefär 1 gång i månaden med inspiration och erbjudanden!

Var ser jag min faktura?

Har du valt faktura som betalningssätt hittar du den på ditt konto hos Klarna.

Logga in på ditt konto hos Klarna för att se all information om din faktura. Där kan du bland annat se förfallodatum, belopp, köpdatum med mera.

Hur får jag tillbaka pengarna vid retur?

Beloppet betalas tillbaka på samma konto som pengarna drogs från.

Hur lång returrätt har jag?

Om produkten inte passar i ditt fönster kan du returnera den till oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten.

Kostar returen något?

Ja, vi har en returkostnad. På standardpaket är den 49 kr och för paket längre än 110 cm är det 149 kr.

Hur reklamerar jag en produkt?

Behöver du reklamera en produkt gör du det via vårt onlineformulär.

Hur returnerar jag min order?

Du kan returnera en produkt till oss inom 14 dagar från att du har mottagit produkten.  Eftersom vi hoppas att produkten kan komma till glädje för någon annan är det viktigt att du packar produkten lika fint som den kom packad till dig. Spara ytterkartongen så kan du använda samma vid returen. Om produkten är använd, förstörd eller på något annat sätt påverkad så att den inte går att sälja vidare kan vi tyvärr inte godkänna returen. Obs! Vi kan tyvärr ej lämna returrätt på måttillverkade produkter eftersom de är specialanpassade efter dina mått. 

 

Såhär returnerar du vanliga paket:

1. Registrera din retur online på Registrera retur
2. Kryssa i returrutan på det medföljande bladet du fick med ditt paket, detta skickar du med tillbaka.
3. Använd returfraktsedeln du fick med paketet för att skicka tillbaka varan.

När vi mottagit returen och godkänt den sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto, minus returfraktkostnaden.

Såhär returnerar du långa paket (levererat med UPS till dig):

1. Registrera din retur online på Registrera retur
2. Vi skickar dig en returfraktsedel och en etikett efter du registrerat returen online (du får den per mail nästkommande arbetsdag).
3. Kryssa i returrutan på det medföljande bladet du fick med ditt paket, detta skickar du med tillbaka.
4. Fyll i följesedeln och bifoga denna och ovan nämnda blad i paketet, samt skriv ut etiketten och tejpa på paketet.
5. Kontakta UPS för att boka en upphämtning av paketet.

När vi mottagit returen och godkänt den sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto, minus returfraktkostnaden.

Kan jag byta min produkt?

För att byta din vara behöver du göra en retur och sedan lägga en ny beställning på den produkt du vill ha. Detta gäller ej för måttillverkat där vi tyvärr inte kan erbjuda returrätt.

Kan jag returerna en produkt när jag har öppnat förpackningen?

Du får öppna förpackningen och kika på produkten, men om produkten är använd, förstörd eller på något annat sätt påverkad så att den inte går att sälja vidare kan vi tyvärr inte godkänna en retur. Därför är det viktigt att du sparar ytterkartongen så du kan använda samma vid returen och att du packar produkten lika fint som den kom packad till dig.

Kan jag returnera måttillverkade produkter?

Nej, vi kan tyvärr inte lämna returrätt på måttillverkade eller kapade produkter eftersom att de är specialanpassade efter just dina mått.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss på 0221-345 00 eller chatta med oss (vardagar 8-16),
eller maila [email protected] så hjälper vi dig!