Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor och svar.
Hittar du inte svararen på din fråga? Chatta eller ring på 0221-345 00 på vardagar mellan 8-16.

Beställning

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. I samband med din registrering använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

 

Har du valt faktura som betalningssätt hittar du den på ditt konto hos Klarna.

Logga in på ditt konto hos Klarna för att se all information om din faktura. Där kan du bland annat se förfallodatum, belopp, köpdatum med mera.

När din order har blivit packad och skickad från oss får du ett mail. Efter det tar det 1-2 dagar innan ditt paket kommer fram.

Vi debiterar en avgift på 350 kr för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

Har ditt köp gått igenom får du en orderbekräftelse direkt när köpet har gjorts. Glöm inte att kolla skräpkorgen ifall den ligger där!

Nej, efter att köpet är genomfört kan du inte ändra i din beställning. Glömde du något kan du göra en ny beställning och är det något du ångrar kan du skicka varan i retur till oss sedan.

Leverans

Fraktkostnaden är 49 kr respektive 119 kr för längre gods (över 110cm).
För order över 500 kr är det fri frakt!

Leveranstiden är 2-4 dagar, för måttillverkat gäller ca 3 veckor.

Vi levererar med posten alternativt UPS för långa paket (över 120 cm) och då är det hemleverans.

Vi debiterar en avgift på 350 kr för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

Vi har ca 3 veckors leveranstid på måttbeställda produkter och vi skickar hela din order samtidigt.

Skulle du inte vilja vänta på standardprodukterna rekommenderar vi att du gör två separata köp, ett på standardprodukterna och ett på de måttbeställda. Då får du två olika leveranser där standardprodukterna kommer efter 2-4 arbetsdagar och de måttbeställda efter ca 3 veckor.

Övriga frågor

Om en produkt har tagit slut kan du se det på produktsidan genom att det står att den är slut i lager. Du kan välja att bevaka produkten genom att fylla i din e-postadress, så skickas det ett mail till dig när varan åter är i lager. 

För att vara säker på att inte missa våra erbjudandet och rabattkoder kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut ungefär 1 gång i månaden med inspiration och erbjudanden!

Nej, det har vi inte. Vill du handla Hasta i butik kan du besöka din närmaste återförsäljare!

Byten och returer

Du kan returnera en produkt till oss inom 14 dagar från att du har mottagit produkten.  Eftersom vi hoppas att produkten kan komma till glädje för någon annan är det viktigt att du packar produkten lika fint som den kom packad till dig. Spara ytterkartongen så kan du använda samma vid returen. Om produkten är använd, förstörd eller på något annat sätt påverkad så att den inte går att sälja vidare kan vi tyvärr inte godkänna returen. Obs! Vi kan tyvärr ej lämna returrätt på måttillverkade produkter eftersom de är specialanpassade efter dina mått. 

Såhär returnerar du vanliga paket:

1. Registrera din retur online på Registrera retur
2. Kryssa i returrutan på det medföljande bladet du fick med ditt paket, detta skickar du med tillbaka.
3. Använd returfraktsedeln du fick med paketet för att skicka tillbaka varan.

När vi mottagit returen och godkänt den sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto, minus returfraktkostnaden.

Såhär returnerar du långa paket (levererat med UPS till dig):

1. Registrera din retur online på Registrera retur
2. Vi skickar dig en returfraktsedel och en etikett efter du registrerat returen online (du får den per mail nästkommande arbetsdag).
3. Kryssa i returrutan på det medföljande bladet du fick med ditt paket, detta skickar du med tillbaka.
4. Fyll i följesedeln och bifoga denna och ovan nämnda blad i paketet, samt skriv ut etiketten och tejpa på paketet.
5. Kontakta UPS för att boka en upphämtning av paketet.

När vi mottagit returen och godkänt den sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto, minus returfraktkostnaden.

 

 

 

Nr du har registrerat din retur online så skickar vi dig en returfraktsedel per mail nästkommande arbetsdag.

Skulle du ändå inte ha fått den, kan du maila oss på [email protected] eller ring oss vardagar 8-16 på 0221-345 00 så skickar vi den till dig.

Nej, vi kan tyvärr inte lämna returrätt på måttillverkade eller kapade produkter eftersom att de är specialanpassade efter just dina mått.

Ja, vi har en returkostnad. På standardpaket är den 49 kr och för paket längre än 110 cm är det 119 kr.

Du får öppna förpackningen och kika på produkten, men om produkten är använd, förstörd eller på något annat sätt påverkad så att den inte går att sälja vidare kan vi tyvärr inte godkänna en retur. Därför är det viktigt att du sparar ytterkartongen så du kan använda samma vid returen och att du packar produkten lika fint som den kom packad till dig.

  • Gäller det en använd vara, maila [email protected]
  • Är paketet skadat är det viktigt att du anmäler det direkt vid leverans till fraktbolaget eftersom de är ansvariga för transportskador.
  • Är innehållet skadat, men förpackningen hel, maila [email protected]

Beloppet betalas tillbaka på samma konto som pengarna drogs från.

För att byta din vara behöver du göra en retur och sedan lägga en ny beställning på den produkt du vill ha.

Om produkten inte passar i ditt fönster kan du returnera den till oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten.

Load More