Villkor

Köpinformation

Företagsinformation

Epost: [email protected]

Öppet mån-fre: 08.00-16.30. Lunchstängt mellan 12.00-12.30.

Adress: Hasta AB, Fabriksgatan 14, 731 50 Köping

Så här returnerar du en produkt:

Om din produkt ankmommit med Posten så medföljer en returetikett som du kan använda om du ångrar ditt köp.

 

Har produkten ankommit med UPS så gäller nedan information:

1. Kontakta [email protected] och meddela att du vill returnera varan. Ange ditt ordernummer och artikelnumret på varan du vill returnera i mailet.

2. Ange adressen där du vill få paketet upphämtat. Tips! Jobbar du under dagen ange din arbetsplats adress med Co Företagsnamnet.

3. Vi skickar dig en returföljesedel och en etikett. Fyll i följesedeln och bifoga paketet samt skriv ut etiketten och tejpa på paketet.

4. UPS kommer till den angivna adressen och hämtar paketet på returdagen mellan 08.00 och 17.00.

5. Vi återbetalar ditt köpbelopp inklusive eventuell fraktkostnad och drar automatiskt av returfraktkostnaden.

 

Priser och avgifter

Våra priser kan ändras av omständigheter som Hasta inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25%. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Våra avgifter för närvarande

Fraktkostnad:  49 kr (för order över 500 kr fri frakt)

Returkostnad standardpaket: 49 kr
För paket längre än 110 cm: 119 kr

Betalsätt

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. I samband med din registrering använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. I kassan hittar du också fullständiga frakt- och betalningsvillkor.

14 dagars ångerrätt

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du som Konsument kontaktar Hasta inom ångerrätten 14 dagar via mail eller brev.

OBS! Ångerrätten gäller ej måttillverkade eller specialbeställda varor.

Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat och oöppnat skick. Vi ber dig om möjligt att returnera varan i originalförpackningen som postpaket eller brev. Returfrakt debiteras oavsett paketets storlek eller antal artiklar.

Fyll i retursedeln som bifogas i ditt paket och skriv vad du returnerar.

Ångerrätt

  • Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi inom 30 dagar tillbaka hela beloppet inklusive fraktkostnad, returfrakt tillkommer.
  • Väljer du att returnera del av ordern betalar vi inte tillbaka avgifterna (detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor man beställt).
  • Ångerfristen börjar gälla tidigast den dagen du tar emot leveransen samt följesedel.

Bytesrätt

    • Väljer du att byta till något annat i samband med din retur, betalar du endast returavgift, ingen ny fraktavgift tillkommer.
    • Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.
      OBS! Bytesrätten gäller ej måttillverkade eller specialbeställda varor.

Reklamation

  • Gäller det en använd vara, maila [email protected]
  • Är paketet skadat är det viktigt att du anmäler det direkt vid leverans till fraktbolaget eftersom de är ansvariga för transportskador.
  • Är innehållet skadat, men förpackningen hel, maila [email protected]

Konsumentköplagen

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets sajt www.konsumentverket.se

Outlösta paket

  • Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att godset inte är skadat innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

 

Återbetalning

Beloppet betalas tillbaka på samma konto som pengarna drogs från.

Leveranser

Vi levererar med posten alternativt UPS för långa paket (över 120 cm).

Övrigt

Skicka inga förskott.
Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Bedrägeri
Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

Minderåriga
Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Force Majeure

Hasta är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Personuppgifter

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med svensk lagstiftning. Vid köp lämnas dina personuppgifter till Klarna för hantering av betalning.

De uppgifter du lämnar till oss sparas och används för fakturering, information och leverans av produkter, samt marknadsföring och som underlag för statistik och produktutveckling. Uppgifterna kan ligga till grund för att Hasta, och i förekommande fall våra samarbetspartners, ska kunna anpassa innehåll, annonser och erbjudanden.

Hastas kunder och registrerade användare samtycker till att marknadsföring kan ske via post, telefon, eller e-post och sms samt andra digitala kanaler. Marknadsföring via e-post och sms regleras i marknadsföringslagen.

Personuppgifter kan lämnas ut till Hastas samarbetspartners. Personuppgifter lämnas ut till myndighet endast där så krävs med stöd av lag eller myndighetsbeslut.

Personuppgifter sparas under den tid man har en pågående användarrelation och en tid därefter, eller i enlighet med lämnat samtycke. Samtycket är giltigt till dess användaren själv säger upp det, och upphör inte om tjänsten inte nyttjas och samtycket är heller inte beroende av eventuella köp av produkter.

Det är frivilligt att lämna personuppgifter. Om du inte vill att dina personuppgifter ska användas för direktmarknadsföring ber vi dig att antingen mejla till [email protected], ringa till nr. 0221-345 00 eller skriva till Hasta AB, Fabriksgatan 14, 731 50 Köping, och meddela oss detta.

Vi använder cookies

Hasta använder cookies för att förbättra webbplatsen. En del cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera ordentligt medan andra används för att vi ska kunna förbättra webbplatsen och användarupplevelsen eller för marknadsföring.

En cookie är en liten mängd data som de flesta webbplatser du besöker skickar till din webbläsare och som sparas där. Vanligtvis används cookies för att förbättra användarupplevelsen genom att komma ihåg vilket språk du vill använda, om du är inloggad, vilken skärm du använder m.m. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras.

Exempel på vad vi använder cookies till:

-För att hålla reda på om du är privat- eller företagskund
-För att du ska fortsätta vara inloggad under tiden du är inne på sajten
-För att spara varorna du lägger i din kundvagn mellan sessioner
-I marknadsföringssyfte

Du måste tillåta cookies på vår webbplats för att kunna handla, däremot kan du alltid välja att blockera de cookies som används till marknadsföring utan att det påverkar funktionerna på webbsidan.